Daar is de lente, daar is de zon, daar is de tijd om een round-up te maken van het tweede jaar van Sparkling Arrow. En wat voor een jaar is het geweest, zeg.
Begin dit jaar namen Bjorn en ik onze plannen er inderdaad weer bij toen we onze doelstellingen voor 2021 formuleerden. We blikten ook terug op 2020 en stelden vast dat we, in tegenstelling tot wat we ons hadden voorgenomen, te veel tijd hadden gespendeerd aan puur uitvoerend werk en te weinig tijd aan strategie en het verder uitbouwen van onze zaak. Ja, we kregen er klanten bij in 2020, maar niet zoveel als we zelf wel hadden gewild. Ja, *’t corona* stak stokken in de wielen, maar doordat we zo uitvoerend bezig waren, was er zelfs geen tijd over om aan business development te doen. En hadden we ons bovendien niet als doel gesteld om startende freelancers op te leiden?
Een voor de hand liggende conclusie drong zich op, en dus gingen we op zoek naar een getalenteerde freelancer die ons werk uit de handen kon nemen en daarbij zelf kon leren van onze aanpak en ervaring kon opdoen. Ondertussen is socialmediawizard Yentl al een paar weken aan de slag en voelen we meteen ook de positieve impact op onze agenda en onze bedrijfsvoering.
De vrijgekomen tijd besteden we nu integraal aan het prospecteren en werven van nieuwe klanten en we gaan vol vertrouwen en met veel goesting het derde levensjaar van Sparkling Arrow in.
Benieuwd hoe het ons vergaat in jaar drie? Volg ons hier op de Sparkling Arrow LinkedIn-pagina.